dissabte, 29 d’octubre del 2011

VALORACIÓ DEL PLENARI EXTRAORDINARI 26 D’OCTUBRE

 1r. DELEGACIÓ DE FUNCIONS TRIBUTÀRIES.

Se’ns proposa delegar en la Diputació les funcions tributàries de gestió i recaptació d’impostos (béns immobles, vehicles, activitats econòmiques, guals). Si bé el servei que fins ara s’ha oferit des de l’Ajuntament ha sigut l’adequat, decidim donar suport a la proposta per les següents raons:
§  Se’ns assegura i fem que coste en acta que en cap cas suposarà l’acomiadament de la treballadora que fins ara realitzava estes tasques.
§  La Diputació ens oferix un servei adequat a un preu raonable (5% de la recaptació perquè aporta avançaments mensuals).
§  Els avançaments mensuals són el punt més important perquè d’esta manera l’Ajuntament té la possibilitat de tindre liquidesa i de fer front de millor manera a les necessitats del poble.

2n. SORTEIG DE MEMBRES DE MESES ELECTORALS.

3r. CONSTITUCIÓ DE LA JUNTA GENERAL UNIVERSAL EXTRAORDINÀRIA D’INNOVEM I PROPOSTA D’ALCALDIA... 

...O DE COM EXPLICAR UNA SITUACIÓ INEXPLICABLE
  • El passat mes de juliol es va reunir el Consell d’Administració d’Innovem en el qual el nou govern municipal ens va explicar les dificultats financeres de l’empresa i que havia contactat amb un bufet d’advocats per tal de solucionar el problema. No es qüestiona la viabilitat de l’empresa ni la situació dels treballadors.
  • En el mes d’agost se’ns convoca a una reunió informativa on se’ns planteja la possibilitat d’encetar un procés concursal, se’ns explica que hi ha pòlisses moroses que estan sagnant l’economia de l’empresa i se’ns afirma que el sector 8 del polígon ha d’eixir avant perquè d’altra banda pot convertir-se en un greu problema per a Innovem i també per a l’Ajuntament.
  • Setembre. Amb l’estranyesa de que no es convoque el Consell d’Administració d’Innovem per tractar el tema tan greu, demanem información, inclús en plenari ordinari, i se’ns diu que no ens poden dir res. Els costa d’entendre, als del PP, que problemes com este demanen el consens de tots pel bé del poble, i això vol dir confiança i diàleg constant. Vol dir transparència i certesa que ningú farà un ús inadequat de la informació i molt menys argument de confrontació política.
  • Sabem, perquè ens arriba el rumor, que la setmana passada  els assessors feren en una reunió diverses propostes als treballadors.
  • Dimarts passat se’ns diu que dimecres a les 13h tenim una reunió explicativa amb els assessors. Allí se’ns informa de la proposta que hem de votar en el Plenari de les 14h.
  • Dos representants del bufet Delgado y asociados de València ens parlen de la impossibilitat que té l’empresa de fer front al deute, però també de la viabilitat de tots els seus àmbits de treball (laboral i comptable, informàtic/wifi, cursos de formació i urbanisme). També de les propostes fetes als treballadors. Ens plantegen la conveniència d’aprovar en el Plenari l’inici d’un procés preconcursal de 3 mesos amb la finalitat de pagar deutes. S’establirà un protocol de pagaments als acreedors,  pas previ per formalitzar una demanda concursal, i que, com no és forçós sinó voluntari, no implica la liquidació de l’empresa. Plantegen també la necessitat de fer un nou estudi de viabilitat que implicarà noves condicions (modificacions d’algunes activitats, ingressos dels treballadors -entenem que a la baixa-, ERO…). Remarquen que els últims mesos l’activitat ha caigut “en picat” i no s’expliquen com tenint faena no es fa … No ens quadra el que es diu, hi ha informació contradictòria.
  • A Compromís, som molt conscients del valor de la unanimitat que reclama la situació. Així i tot decidim en el temps que ens han donat (uns minuts abans del plenari) que la nostra postura serà l’abstenció. No s’ha convocat el Consell d’Administració ni als treballadors per tractar el tema conjuntament. L’Ajuntament insistix en que tots els grups coneguem la situació d’Innovem: una veritat a mitges. Coneguem els deutes d’Innovem, però en cap cas coneixíem la situació o el futur que es va oferir als treballadors de l’empresa en eixa reunió.  Com votar la constitució d’una Junta Universal si hi ha informacions que acabem de escoltar i sense contrastar amb tots els implicats??? És una decisió que no vol presses, o almenys no la podem prendre tan a la lleugera.
  • Acabat el Ple proposem, donat la presència dels treballadors, parlar tots del tema. No es podía desaprofitar l’ocasió de parlar tots (l’oposició i l’Equip de Govern del PP) i apareixen noves dades de la situació. Es va dir que l’empresa no estava pagant a la Seguretat Social per falta de liquidesa i això impedix iniciar els cursos del Servef; cursos que a més no poden començar de qualsevol manera i que requerixen una mínima inversió inicial, els cursos es paguen amb subvencions i s’ha de justificar cada pas i cada despesa. Tenint en compte que la Generalitat li deu a Innovem diners més que suficients per a trencar eixa “parada tècnica”, és evident que des de l’Ajuntament es pot fer més perquè els cursos arranquen i Innovem mantinga la seua activitat. Des de Compromís no ens oposem a buscar solucions ni dubtem de la credibilitat de la informació que se’ns facilita, però cal insistir una vegada més en la necessitat del consens,  en la necessitat d’escoltar totes les parts (també la dels antics responsables del govern municipal). Volem quedar-nos en les paraules que van dir els advocats: l’empresa és viable i este procés no implica per força acabar en la liquidació d’Innovem. Si eixe és el camí, defensar els llocs de faena i el futur de Montaverner, compteu amb Compromís. Si eixe és el camí.              

1 comentari:

Coalició Compromís per Montaverner ha dit...

Seguiu llegint a... http://colata.blogspot.com/2011/10/innovem-al-plenari-extraordinari-del.html